FAQ

Hieronder vind je een aantal vragen die wij geregeld krijgen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan even een berichtje via het contactformulier of de chat.

We werken met drie ervaringsniveaus: Junior, Medior en Senior. Zo kun jij kiezen wat het beste past bij jouw gezin (en je budget).

Junior: €22 per uur

  • €16 per uur + €6 servicefee

  • Ervaring met hulp in huis en kinderen

Medior: €25 per uur

  • €18 per uur + €7 servicefee

  • Ruime ervaring met hulp in huis, kinderen en newborns

Senior: €28 per uur

  • €20 per uur + €8 servicefee

  • Zeer ervaren in hulp in huis, kinderen en newborns

We rekenen eenmalige registratiekosten van €75,-.

Dit is zeker mogelijk! We staan ook voor je bevalling voor je klaar. Vul het aanvraagformulier op onze website in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. 

Helaas nemen wij geen zorgtaken uithanden. The Postpartum Assistents zijn er echt enkel voor praktische hulp en ondersteuning. Het zijn geen zorgmedewerkers en hier ook niet voor opgeleid. Voor (psychische) zorg kunt u bij de verloskundige, kraamhulp of huisarts terecht.

Ondanks de zorgvuldige selectie kan het natuurlijk blijken dat er geen klik is tussen jullie. Neem zodra je dit merkt zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we naar een oplossing kunnen zoeken. Dit kan zijn door duidelijke afspraken te maken of door het vinden van een nieuwe Postpartum Assistent. 

Het kan natuurlijk gebeuren: je postpartum assistent wordt ziek. Super onhandig, want juist nu kun je alle hulp goed gebruiken. We leggen je hieronder stap voor stap uit wat er dan gebeurt en wat wij voor je kunnen betekenen.

1. De assistent meldt zich ziek

Voelt de postpartum assistent zich niet lekker? Dan laat ze dat zo snel mogelijk aan jullie weten. Vervolgens neemt ze direct contact op met haar contactpersoon bij The Postpartum Company en geeft alle belangrijke info door.

2. Wij nemen contact met je op

Zodra wij weten wat er aan de hand is, bellen we jou op. We overleggen samen wat handig is:

  • Kun je het zelf even opvangen? Bijvoorbeeld als het om een korte periode gaat?
  • Of wil je liever dat we op zoek gaan naar tijdelijke vervanging?

We denken altijd met je mee!

3. Tijdelijke vervanging regelen (als dat nodig is)

Heb je vervanging nodig? Dan gaan we meteen in ons netwerk op zoek naar een beschikbare en geschikte postpartum assistent voor de afgesproken dagen en tijden.

Gevonden? Dan hoor je snel van ons en stellen we haar aan je voor.

Goed om te weten:

  • De eerste twee ziektedagen
    Als jouw vaste postpartum assistent ziek is en wij regelen vervanging voor haar, dan betaal jij voor die vervanger hetzelfde tarief als je normaal zou betalen voor je vaste assistent. We nemen de extra kosten voor het vinden en inzetten van iemand anders in die eerste twee dagen dus op ons.

  • Vanaf dag 3
    Als de vervanging langer duurt dan twee dagen, dan brengen we extra kosten in rekening. Waarom? Omdat er dan een nieuwe postpartum assistent actief is, die ook netjes betaald moet worden.

We doen uiteraard ons best om snel een goede vervanger te vinden. Maar eerlijk is eerlijk: dat lukt niet altijd meteen. We bieden deze service als extra hulp, het is dus geen garantie. We hopen op je begrip als het even niet lukt.

4. Wat zijn jouw verplichtingen volgens de wet?

Onze postpartum assistenten vallen onder de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Dit betekent het volgende:

  • Dag 1 & 2: de assistent ontvangt geen loon. Dit risico ligt bij haarzelf.
  • Week 1 t/m 6: jij als gezin bent verplicht om 70% van het loon te betalen (minimaal het wettelijke minimumloon).
  • Na 6 weken: vervalt deze betalingsverplichting.
Scroll naar boven