Privacyverklaring – The Postpartum Company

Laatste update: 21 mei 2025

Bij The Postpartum Company hechten we veel waarde aan jouw privacy. In deze privacyverklaring leggen we uit welke persoonsgegevens we verzamelen, waarom we dat doen, en hoe we zorgvuldig met jouw gegevens omgaan. Geen moeilijke taal, gewoon duidelijk en transparant.

Wie zijn wij?

The Postpartum Company B.V.
Klimopstraat 2, 4818 BZ Breda
KvK-nummer: 69165718
E-mail: info@thepostpartumcompany.nl
Website: www.thepostpartumcompany.nl

Welke gegevens verzamelen we en waarom?


We verzamelen alleen de gegevens die we echt nodig hebben om jou goed te kunnen helpen. Hieronder zie je wat we verwerken:
Als je klant bent:

  • Naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer
  • Geboortedatum
  • Informatie over je gezinssituatie (bijv. geplande bevallingsdatum)
  • Facturatie- en betaalgegevens
  • Gegevens over je wensen of behoeften rondom postpartum ondersteuning

Als je Postpartum Assistent bent:

  • Naam, contactgegevens
  • CV, werkervaring, beschikbaarheid
  • Identificatiegegevens (bijv. kopie ID, op basis van wettelijke verplichting)
  • Bankrekeningnummer (voor de betaling van opdrachten)
  • VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag)

Technische gegevens (Google Analytics):

  • IP-adres
  • Bezochte pagina’s op onze website
  • Gebruikte browser of apparaat

Waarom doen we dit?

We gebruiken deze gegevens voor:

    • Het koppelen van klant en zorgverlener
    • Het beheren van overeenkomsten
    • Facturatie en administratie
    • Contact via e-mail of WhatsApp voor ondersteuning
    • Het verbeteren van onze dienstverlening
    • Het vermarkten van onze dienstverlening

Met wie delen we je gegevens?

We delen je gegevens alleen met derden als dat nodig is voor onze dienstverlening of als we daartoe wettelijk verplicht zijn. Denk aan:

  1. De zorgverlener of klant (voor een goede match)
  2. De boekhouder of administratiedienst
  3. Onze hosting- of softwarepartijen (met wie we een verwerkersovereenkomst hebben gesloten)

We verkopen jouw gegevens nooit aan anderen.

Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren persoonsgegevens niet langer dan nodig is. In het kort:

    1. Gegevens van klanten: tot 2 jaar na afronding van de laatste opdracht, tenzij wettelijke verplichtingen anders voorschrijven.
    2. Gegevens van zorgverleners: tot 5 jaar na de laatste opdracht.
    3. Facturatie- en administratieve gegevens: 7 jaar (fiscale bewaarplicht).

Hoe beveiligen we je gegevens?

We nemen passende technische en organisatorische maatregelen, zoals:

  • Versleuteling van gegevens (SSL)
  • Beveiligde opslag
  • Toegang alleen voor geautoriseerde medewerkers
  • Verwerkersovereenkomsten met derden

Wat zijn je rechten?

Je hebt onder andere recht op:

  • Inzage in jouw gegevens
  • Correctie van onjuiste gegevens
  • Verwijdering van je gegevens (“recht op vergetelheid”)
  • Beperking of bezwaar tegen verwerking
  • Overdraagbaarheid van gegevens (data portabiliteit)

Wil je gebruikmaken van je rechten? Mail ons op info@thepostpartumcompany.nl.

Cookies

Onze website gebruikt functionele, analytische en marketing cookies.

Klachten?

Heb je een klacht over hoe wij met jouw gegevens omgaan? Neem dan contact met ons op via klachten@thepostpartumcompany.nl. Kom je er met ons niet uit, dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.

Wijzigingen

Deze privacyverklaring kan af en toe aangepast worden. De meest actuele versie vind je altijd op onze website.

Vragen?

Stuur gerust een mailtje naar info@thepostpartumcompany.nl we helpen je graag verder.

Scroll naar boven